Een mega aquarium, strand en Hollywood - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Mathijs en Charlotte Vlasveld - WaarBenJij.nu Een mega aquarium, strand en Hollywood - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Mathijs en Charlotte Vlasveld - WaarBenJij.nu

Een mega aquarium, strand en Hollywood

Blijf op de hoogte en volg Mathijs en Charlotte

16 Juni 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

De laatste dag is aangebroken! Maar dat betekent ook nog een laatste blog.

In Monterey kwamen we erachter wat er zo leuk is aan Monterey. Het is echt een toeristisch dorpje maar wel echt heel leuk en schattig. Parkeren is dan wel ook gelijk betaald. Wat ook een grappig resultaat gaf. Wij waren uiteraard met de RV en konden op een bepaalde plek niet parkeren er stond namelijk: NO RV´s. Wij wilde keren, maar we mochten als we meer betaalde (niet eens het dubbele) daar toch parkeren, het moment zelf was heel grappig. We zijn in het aquarium van Monterey geweest. Dat was echt heel gaaf en groot. Twee verdiepingen en we zijn daar zijn zeker 4 uur geweest. Toen waren we pas overal doorheen. Wat echt heel leuk was, was dat ze de beestjes allemaal gingen voeren en dat deden ze al duikend en uiteraard tijdens bezoek uren dus we konden leuk meegenieten. Er werden mega grote zeebaarzen en haaien gevoerd, zee otters en nog veel meer. Na afloop zijn we bij Ghiradelli (dé chocolade in Amerika) geweest en hebben we een chocolade, banaan, caramel milkshake op die zo groot was dat we het samen amper op kregen. Maar wel echt super lekker!

Daarna doorgereden naar een camping in het bos, waar het echt super koud was. Dus gewoon eten en slapen en de volgende dag verder.

De volgende dag kwamen we langs allemaal zeeleeuwen die op het strand lagen te vervellen, werd ons uitgelegd. Ze zijn heel het jaar op zee en hebben veel last van de golven en stromingen en dergelijke dus komen een maand lang uitrusten op dat strand en krijgen dan ook gelijk hun nieuwe huid. Heel gaaf om te zien, maar wat een geur! Pfff daar wil je niet veel langer blijven dan nodig. ´s Avonds hebben we samen gezellig gebarbecued. Heerlijk vlees en groente gemaakt en als toetje hadden we beide een banaan die we op de bbq hadden gelegd in een schaaltje met marshmello´s erop. Dat was een heerlijk toetje, al was het even schikken toen we de kap van de bbq open deden. De Marshmello´s leken wel ontploft. Maar het was echt heerlijk! De volgende ochtend vroegen we of ze konden reserveren voor onze laatste camping, waar we dat weekend zaterdag en zondag wilde staan. Zodat we zondag een leuke Hollywood tour konden doen. Helaas werd ons verteld dat Vaderdagweekend een echt kampeerweekend was en dat we daar dus niet konden reserveren voor de zaterdag. Gelukkig wel voor zondag en voor de Hollywood tour. Nu nog een camping voor de zaterdag niet al te ver weg bij de tour vandaan. Dat werd een uur rijden, maar goed, beter dan niks. Voor de vrijdagavond zouden we zelf wel wat zoeken langs het strand, dat zou nog wel te doen moeten zijn.

De gehele kust langs highway 1 is overigens prachtig. Mooie blauwe zee en elke hoek heeft een andere soort kust. De een heeft rotsen, de volgende heeft een strand, de volgende een combi. Echt heel gaaf om te zien. Dus gewoon een dagje langs de kust gereden. Tussendoor nog even gestopt bij en een korte wandeling gemaakt naar een stukje kust waar een waterval in de zee uitmondde.

´s Avonds kwamen we aan op een camping bij Malibu beach. Mooi uitzicht, maar de enige plek die ze nog hadden was ocean view (echt heel mooi), maar ook $128,-!!! Dus toch maar doorgereden en in een staatsbos gestaan, waar we een prachtige grote plek hadden voor ongeveer een derde van de prijs. Na een heerlijke nacht verder gereden om in Venice beach een strand dagje te hebben. Dit bleek onmogelijk doordat er we met een RV nergens konden parkeren. Toen maar gelijk doorgereden naar onze volgende (en voor het eerst in de gehele vakantie gereserveerde) camping. Daar heel de middag in het zwembad gelegen met een Amerikaans stel uit Texas dat ons voor het eten uitnodigde die avond. Ze heten Bill en Cindy. We hadden nog amper ”ja” gezegd of Bill riep al: “Let me fire up the grill and make some cocktails!!”. Het was een erg gezellige avond! Maar we konden het niet al te laat maken i.v.m. met de rit en de tijd die we volgende dag hadden gepland. We moesten om 9.00 op de camping klaar staan om te vertrekken voor de Hollywood tour. Dus om 22.30 lagen wij in ons bedje en de volgende dag ging onze wekker om 5.45.

De Hollywood tour was echt heel gaaf. Eerst wat van de binnenstad van Los Angeles gezien, Financial District, speciale gebouwen enz. De walk of fame, de theaters waar de uitreikingen van de Oscars zijn, beroemde hotels, noem maar op. Nog langs twee filmsets gereden in de hoop beroemdheden te zien. Die waren daar niet aanwezig, wel hebben we de Dog Whisperer op een terrasje zien zitten (zonder honden overigens). We kregen een uur lunchtijd op een farmersmarket. Dat klinkt alsof er allemaal boeren staan maar dat was zeker niet zo. Wij hadden als echte Nederlanders ons eigen bammetje bij ons. Maar hebben onszelf als toetje getrakteerd op een heerlijk stukje cheesecake met een super caramel Machiatto bij de Cheesecake Factory. Echt genieten! Daarna door naar de beroemde huizen. Van de meeste zag je alleen de daken, aangezien ze goed beschut stonden achter een hoge heg enz. Maar toch heel gaaf. We zijn bij het huis van Christina Aguilera geweest, het eerste huis van Britney Spears, het huis van Tom Cruise, Ozzy Osborne, Michael Jackson, Hugh Heffner en noem maar op. Ook reden we langs het duurste huis van de USA. De voordeur was aan het begin van de straat, en de achtergeval aan het einde van de straat. Het had 150 kamers, kostte 160 miljoen dollar en de achtertuin was een complete golfbaan. In de middag nog naar het strand geweest van Santa Monica, waar dan weer andere beroemdheden woonde die we ondertussen alweer vergeten zijn. Ook nog naar Venice Beach geweest. Toen waren we er wel klaar mee eigenlijk! Even makkelijk eten, koffers inpakken en op tijd naar bed om de volgende morgen onze camper in te leveren.

Dat is vandaag, de camper hebben we netjes op tijd ingeleverd en we hebben geregeld dat het hotel waar we als eerste hebben geslapen ons weer met hun shuttle (gratis, jaja je bent Nederlander of niet) naar het vliegveld brengt vanmiddag. Nu zitten we lekker in het zonnetje bij de Starbucks te genieten van het weer, oja en een koffie ;-)