USA here we are!! - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Mathijs en Charlotte Vlasveld - WaarBenJij.nu USA here we are!! - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Mathijs en Charlotte Vlasveld - WaarBenJij.nu

USA here we are!!

Blijf op de hoogte en volg Mathijs en Charlotte

22 Mei 2014 | Verenigde Staten, Kingman

Na een flinke file zijn we aangekomen op Schiphol (lees we hebben er twee uur over gedaan in plaats van één uur!) Daar op naar de MC Donalds voor de WIFI en een bak koffie. Het viel reuze mee hoe lang we moesten wachten en voor we het wisten moesten we dan weer opstaan en richting onze gate lopen. Deze was aan de andere kant van Schiphol, dus dat was een beetje jammer we moesten daardoor nog doorlopen ook! Maar eenmaal in het vliegtuig waren we in no-time op Heatrow. Daar stond de bus ons al op te wachten die ons direct naar onze gate bracht (dachten wij). Echter op Heatrow begon de molen met vragen direct. Wat gaan jullie doen in Amerika en nog veel belangrijker, dat is ons namelijk op weg naar Amerika wel tig keer gevraagd, waar zullen jullie verblijven. Dit werd genoteerd en genoteerd en genoteerd. Goed geautomatiseerd systeem dus.

De vlucht naar Amerika was laaaaaaanggg!!! Mathijs heeft een hoop programma´s over goud zoeken gekeken, dat konden we gratis doen. Charlotte heeft een film gekeken en zeker 5 uur lang tetris gespeeld, wat een verslavend spel is dat zeg! Het blijft gewoon leuk. Eenmaal in Amerika kwamen we in een nieuwe lange rij terecht. Wij hadden uiteraard dezelfde vragen verwacht als in Engeland, wat komen jullie doen en de hamvraag waar verblijven jullie? Tot onze verbazing werd er wel gevraagd wat we kwamen doen, maar Honeymoon blijkt in Amerika een magisch woord. OOooh great, so nice. We weten ook van zeker iedereen die we daarover gesproken hebben hoelang zij al zijn getrouwd, dat is uiteraard het delen waard . Daarnaast blijkt “we are from the Netherlands” ook een magische zin, ik denk dat iedereen in Amerika wel familie heeft in Amsterdam of er op zijn minst is geweest!

De eerste nacht sliepen wij in een simpel hotel, met mega snelle WIFI. Konden we mooi de gestuurde foto´s van onze bruiloft downloaden en ook nog even skypen met mama, aangezien zij ons al miste toen we in de auto naar Amsterdam zaten. Voor het slapen gaan hebben we nog een pizza gegeten, op zijn Amerikaans. Je vraagt hoe groot zijn de pizza´s en ze zeggen oh voor met zijn tweeën zou ik een large nemen. Prima, met als resultaat onze eerste doggybag. Een lekkere lunch voor de volgende dag!
Na een verschrikkelijke nacht, we waren bekaf maar konden de slaap niet vatten, mochten we dan eindelijk onze camper gaan ophalen! Jippie, heel benieuw natuurlijk. We hebben een Minni Winnie, nou zou je denken bij de naam dat je een kleine camper hebt nou vergeet dat maar. Een waar bakbeest, maar heel fijn al die ruimte. Hij is ook nog eens zo goed als nieuw. Rechtstreeks vanaf de fabriek naar de verhuurder gereden. We hebben een ruime zit hoek (als je de slide out hebt uitgedaan) en een echte master bedroom! Stelletje bofkonten dat we zijn. Na de uitleg en het inrichten van onze camper konden we vertrekken. Richting Joshua Tree park. Spannend zo´n eerste rit in zo´n bakbeest! Maar eigenlijk was het best makkelijk, het is een automaat en zolang je vooruit rijdt ga je de goede kant op. Aangekomen in Joshua Tree park naar een camping genaamd Black Rock mooi ook al die Joshua trees! Heel bijzondere boom, zie bijgevoegde foto. Geen mens te bekennen, maar na een schriftelijke uitleg kwamen we erachter dat we na sluitingstijd gewoon een plekje mochten zoeken en de volgende dag konden betalen. Dat plekje zoeken was nog wel even een uitdaging, want zonder blokken of dergelijke moet je dus redelijk recht staan anders slaap je wel heel dicht bij elkaar. Nou bleek dat laatste een noodzaak, want het was echt een verschrikkelijke koude nacht!

De volgende dag aan de ranger netjes onze nacht betaald en wat uitleg gevraagd over het vertrek naar onze volgende plek en over Joshua Tree zelf. Hij raadde ons aan om door het park te rijden met de RV en vervolgens door te rijden naar Kingman en daar te overnachten. Daarna kunnen we doorrijden naar de Grand Canyon. Joshua Tree is een prachtig National Park, maar ja één van de waarschijnlijk!

Aangekomen bij Kingman naar een prachtige camping gereden boven in de bergen en ons zelf het mooist plekje verorbert . Boven op de berg met uitzicht naar beneden!

• 22 Mei 2014 - 19:58

Mathijs En Charlotte Vlasveld:

Beste Allemaal, wegens een trage internetverbiding krijgen we niet alle fotos geupload. We zullen ze bij de volgende wifi stop verkleinen en alsnog uploaden.

• 22 Mei 2014 - 21:52

Papa&Irma&Menno:

Ha die honeymooners,

Het duurt ff maar dan zijn jullie er eindelijk :-) Wat een joekel van een camper zeg, het lijkt wel een villa op wielen haha lekker veel ruimte dus. Heerlijk!

Leuk om jullie verhalen te lezen. Geniet er maar van. Enjoy!

Liefs
    Papa&Irma&Menno

• 23 Mei 2014 - 09:59

Silvia:

De reis is begonnen!!! Wat een mega camper zeg, doen jullie goed ;-). Geniet van jullie rondreis door dit prachtige land.
    Ben benieuwd naar de rest van de verhalen en foto's.

Liefs,
    Sil

• 23 Mei 2014 - 10:30

Oma En Opa Vlasveld:

Hallo Charlotte en Mathijs.
    Wat hebben jullie een geweldige Camper Fijn om zo,n reis mee te maken.
    We volgen jullie met vele anderen, Een goede en voorspoedig avontuur.
    Groeten Oma en Opa

• 23 Mei 2014 - 13:56

Mieke:

Ha Charlotten en Mathijs,

Veel plezier! En wat een coole camper :), haha!
    Mooie foto's ook. OP naar het volgende verslag!
    Doeiii

• 23 Mei 2014 - 19:42

Heleen:

Hallo kinderen
    Wat een megacamper ,ik heb geen email ontvangen maar heb hem bij Mariëlle gelezen.
    ben benieuwd wat jullie nog meer gaan beleven.
    Goede reis doe voorzichtig
    Liefs Mama