Grand Canyon op z'n Hollands - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Mathijs en Charlotte Vlasveld - WaarBenJij.nu Grand Canyon op z'n Hollands - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Mathijs en Charlotte Vlasveld - WaarBenJij.nu

Grand Canyon op z'n Hollands

Blijf op de hoogte en volg Mathijs en Charlotte

26 Mei 2014 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Na een lange rit vanuit Kingman naar de Grand Canyon zijn we richting een visitor centre gegaan om daar informatie in te winnen over een helikoptervlucht door de Grand Canyon. Welke is mooi en wat is leuk? We hebben een vlucht geboekt voor de volgende morgen om 9.00 door de Grand Canyon met Maverick helicopter. Nu nog een plek om te overnachten. De camping naast het visitor centre vroeg $ 59,- WOW dat is echt het meeste van allemaal voor het minste wat je kreeg. Een verschrikkelijke kale vlakte, nog wel full Hooked up (dus met water en elektriciteit), maar als je om je heen kijkt zie je zoveel moois en dan dit. Liever niet! Daarnaast hebben wij in de camper alles dus hebben we dit niet nodig. Dit kan uiteraard opraken, maar dat was nog niet het geval. Gelukkig hadden ze bij het visitor centre daar een prima alternatief voor, of in het bos (gratis, maar wel spannend) of voor 10 doller op een plek vlakbij het vliegveld. Wij hebben voor het laatste gekozen, speciaal voor mama Yvonne want die had ons op het hart gedrukt geen gevaarlijke dingen te doen :p

Prima camping, voor een prima prijs. Er zouden mogelijk mountain lions kunnen rondlopen, beren enz. Uiteraard niks gezien en omdat Mathijs daar te laat achter kwam mocht ik gewoon in mijn eentje naar de wc toe lopen! Hihi!!
Maar toen was het zover! De helikoptervlucht, uiteraard was het bewolkt en miezerde het af en toe. Van de piloot hoorde we dat ze getwijfelde hadden of het door zou gaan i.v.m. het weer. Later die dag ging het ook nog onweren dus we hadden geluk gehad. Wat wel erg jammer was, was dat het weer zo tegen zat. De Grand Canyon is prachtig, maar dat Hollandse weer maakte alles net wat minder indrukwekkend. De helikoptervlucht zelf was super gaaf, echt gaaf om door die Canyon heen t e vliegen en wat lijkt je dan een vlieg in zo´n gebergte zeg! We konden met de piloot praten en dit werd allemaal opgenomen en ook waar we volgen en achteraf konden we de dvd kopen. Dit hebben we ook gedaan dus voor de geïnteresseerde, wees welkom als we weer in Nederland zijn!
In de middag hebben we de South Rim bekeken met een pendelbus, die tot onze verbazing gewoon gratis was. Prachtige uitzichten hebben we gehad en kleine stukjes gelopen. Aan het einde van de dag reden we richting Desert View. Tussendoor nog andere uitkijkpunten gezien. Aangekomen bij Desert View helaas geen plek meer voor onze camper dus zijn we doorgereden naar Cameron. Op de kaart leek dit een redelijk grote plek, echter daar aangekomen bleek het een echt indianen dorp waar een benzinepomp was en een motel met nog meer indianen. Uiteindelijk wel een prima plek gehad die full hooked up voor een appel en een ei verzorgde! Konden we toch even de tanken allemaal bijvullen en de vuile tanken leggen.
Echter was het al redelijk laat geworden en hadden we behoorlijke trek gekregen, een eigen gemaakte maaltijd daar hadden we echt even geen zin in. Dus lekker in het Motel gegeten waar we ook onze camper plek hebben geregeld. Alles in Indianenland blijkt zonder belasting te zijn opgeschreven. Dus als je een maaltijd denkt te hebben voor 10 doller komt er op magische wijze ineens 2 a 3 dollar bij. Ook geen percentage, de ene keer is het gewoon meer dan de andere. Wat ook heel makkelijk bleek is dat er bij het afrekenen al fooi ($ 5,54) wordt gerekend, daar hoef je dus zelf niet meer over na te denken. Gewoon betalen is dus genoeg.

Terug bij de camper om een uur of 21.00 kwamen we erachter dat het getapte water, wat rechtstreeks uit de Grand Canyon zou horen te komen, eigenlijk uit een zwembad te zijn gekomen. Bah, bah, bah, dat lekkere kopje thee werd dus ineens niet zo lekker. Dus gauw nieuw water halen. De camperplekken en het motel waren echter aan de andere kant van de snelweg, die slecht verlicht is en ach je kan gewoon over rennen. Gelukkig is de snelweg hier geen A4 of iets dergelijks, maar eerder een soort provinciale weg waar weinig wordt gereden. Gelukkig maar dus! Toen we dat avontuur achter de rug hadden dacht Charlotte laat ik eens mijn voeten gaan wassen in de douche. Bleek de douche ineens niet meer te werken, heel fijn kwam geen water meer uit. Geen idee wat het probleem was. Aangezien het ondertussen alweer tegen 22.00 was besloten om dit maar te laten voor de volgende morgen. Dan zouden we wel gaan bellen, Charlotte was net een dood vogeltje ondertussen dus die wilde graag gaan slapen.
De volgende ochtend heeft onze mechanicus Mathijs de douchekop even open geschroefd en toen deed de douche het weer. Dus dat was erg fijn, Charlotte zat er nogal over in dat dit waarschijnlijk wel een dag zou gaan kosten van de vakantie om dit probleem op te laten lossen.

Toen op weg naar Antilope Canyon, naar de lower Canyon op aanraden van onze huwelijks fotograaf. Wanneer hij daar is geweest hebben wij geen idee van, maar zijn verhaal bleek niet overeen te komen met wat wij meemaakte. Hij had namelijk gezegd: “oh, dan kom je bij een Indiaan en die geef je een paar dollar en dan mag je een rondje lopen”. Ondertussen is dit uitgegroeid tot een ware toeristentrekpleister. Dus de prijzen stegen al de pan uit. Je betaald 20 dollar per persoon, maar let op daar is de magische belastingtoeslag weer: met belasting erbij wordt het 28 dollar?! Maar het was wel een prachtige Canyon, dus zeker de moeite waard om naar binnen te gaan. Helaas met nog zo´n 50 andere mensen, maar met een beetje geduld heb je prachtige plaatjes!

Na ons avontuur in Antilope Canyon op naar een slaapplek voor de avond, we staan nu in Glen Canyon bij de Lone Rock, prachtig aan het water met ja je verwacht het al, een eenzame rots midden in het water! Prachtig gezicht echt genieten en dat met een heerlijk biertje uit de Grand Canyon (deze overigens zonder chloorsmaak) en een chipje. Echt genieten!

Vandaag zijn we aangekomen in Bryce Canyon en hebben al een mooie wandeling gemaakt. Morgen gaan we een lange wandeling (4,5 uur) door Bryce Canyon maken en vertrekken in de middag naar Zion National Park. Hier zullen we een dag of 2 blijven staan. De volgende blog zal over Bryce Canyon en Zion NP gaan.

• 26 Mei 2014 - 06:55

Joost & Anne:

Hey Mathijs en Charlotte!

Super leuk om de verslagen te lezen! Heel herkenbaar sommige dingen, zeker dat iedere Amerikaan wel iets met Nederland heeft!

Veel plezier in Bryce en Zion! allebei echt super mooi!!

Groetjes Joost & Anne

• 26 Mei 2014 - 07:37

Oscar:

Hey Tot & Thijs!

Super leuke foto's en ben toch wel benieuwd wanneer de spannende verhalen komen, alles verloopt nu zo goed haha!

Kan niet wachten om de DVD te zien! Veel plezier nog!

xxxies Osje

P.s. De mails wel gehad maar zaten in m'n spambox....

• 26 Mei 2014 - 13:08

Clemens En Rieneke:

Hey Charlotte en Mathijs.
    Wat leuk jullie reisverslag te lezen. Voor ons vele herkenningsmomenten, maar antilope canyon zijn wij niet geweest. Hebben we wel wat gemist, wat is dat mooi zeg! Jullie gaan nog hele mooie dingen zien. Bryce en Zion zijn ook prachtig. We kijken uit naar de foto's en het vervolg van jullie verslag. Geniet van alles wat nog komen gaat. Gr. Clemens en Rieneke

• 26 Mei 2014 - 14:23

Omaen Opa:

Hallo Charlotte en Mathijs.
    Prachtig is het voor de thuisblijvers dat wij zo kunnen meegenieten van jullie reisverslagen.
    Die helicoptervlucht is zeker een bijzondere belevenis, ik weet het uit ervaring vanuit Amsterdam naar een booreiland op de Noordzee. Zo genieten wij allen van jullie reis,
    Hartelijke groeten van Oma en Opa en tot het volgende Avontuur van jullie beiden
    . .

• 26 Mei 2014 - 19:46

Wieteke:

Wat een prachtige foto's! ik zit vol spanning te wachten op het volgende verslag!
    Groetjes van ons! x Wieteke

• 26 Mei 2014 - 20:17

Papa:

Leuk om alles zo te lezen. Dus de native Americans hebben nu ook het grote geld ontdekt door alles ruim naar boven af te ronden. Het is maar goed dat jullie er "maar" 4 weken zijn........

• 26 Mei 2014 - 20:24

Diana:

Check! Heel veel plezier nog verder. Helemaal niet jaloers hoor:-)

• 26 Mei 2014 - 23:38

Wiro En Mariette:

Hi Mathijs en Charlotte

Leuk verhaal en mooie foto's!
    Nog veel plezier en GENIETEN!

liefs en groet,
    Wiro en Mariette