Het laatste plekje, nog meer watervallen en mist - Reisverslag uit Moss Landing, Verenigde Staten van Mathijs en Charlotte Vlasveld - WaarBenJij.nu Het laatste plekje, nog meer watervallen en mist - Reisverslag uit Moss Landing, Verenigde Staten van Mathijs en Charlotte Vlasveld - WaarBenJij.nu

Het laatste plekje, nog meer watervallen en mist

Blijf op de hoogte en volg Mathijs en Charlotte

11 Juni 2014 | Verenigde Staten, Moss Landing

Helaas bleek het RV park waar we stonden vlakbij San Francisco wel WIFI te hebben, maar deze was niet echt om over naar huis te schrijven. Dus ook dit blog heeft op zich laten wachten.

De weg naar Yosemite was een lange, kronkelende weg omhoog en heeft een uur of 5 á 6 geduurd. Eenmaal aangekomen vroegen wij naar een camping waar we konden staan met de RV. Daarvoor moesten we nog eens 1 uur rijden. Daar aangekomen, gaven ze aan dat dit het laatste plekje was. Wat een geluk! Ook voor de volgende nacht een plekje op deze camping weten te regelen. Dus dat was erg prettig. Die dag was het ook 4 juni, Mathijs zijn verjaardag. Die hij stiekem liever wilde overslaan (hij is namelijk 30 geworden…). Om dit te vieren hadden we de dag ervoor al uitgebreid gegeten in de lodge in Sequoia, maar hij wilde graag een fikkie stoken en marshmello´s eten, dus dat hebben we ´s avonds gedaan in het donker. Lekker en gezellig!

De volgende dag een wandeling naar twee watervallen gemaakt. Dit zou een populaire wandeling zijn, wij dachten, oh dat zal wel een makkelijke wandeling zijn. Maar deze bleek erg stijl en best nog pittig. Bij de eerste waterval aangekomen echt een prachtig uitzicht en verkoeling, want de waterval zorgde ervoor dat het wandelpad en dus ook de wandelaars nat werden. Er was die dag een schoolreisje of iets dergelijks, er liepen allemaal scholieren te puffen en te steunen en dat was een beetje jammer. Wij hebben natuurlijk een geweldige conditie en die scholieren hielden ons dus alleen maar op. De tweede waterval was nog pittiger omhoog, meer stenen en steiler. Hier wisten wij de meeste mensen, met ons moordende tempo, achter ons te laten. Boven aangekomen weer een prachtige waterval ook vanaf het bovenste puntje waar hij naar beneden gaat. Een prachtig gezicht. Daar hebben we ook lekker ons lunchpakketje op. Toen weer naar beneden. Dit bleek makkelijker te gaan dan gedacht, iedereen had namelijk gezegd dat dit erg lastig zou zijn. Wij hadden ons dus voorbereid op het ergste. Waardoor het waarschijnlijk dus ook mee viel. Maar na al het wandelen wat we al hadden gedaan voelde we onze benen goed eenmaal beneden aangekomen. Charlotte wilde eigenlijk nog die ene korte wandeling daarheen en die andere korte wandeling daarheen nog even doen. Maar daar hebben we toch maar van afgezien. De volgende dag zouden we namelijk nog naar een hele hoge dome gaan lopen in het bovenste gedeelte van Yosemite. Dus een beetje op tijd terug bij de camper en nog even genieten van de middag.

De volgende dag naar de Lembert Dome gelopen, prachtig uitzicht over Yosemite. Al was het wel een beetje eng, het was echt een hele steile granieten rots. Maar en het uitzicht was voortreffelijk. Daarna doorgelopen naar Dog Lake. We hebben niet kunnen ontdekken waarom het Dog Lake heet, misschien omdat het een ondiep meertje was. Maar geen hond te bekennen. Wel een prachtig spiegelend meer (zie foto).

Na Yosemite doorgereden richting San Francisco, daar op een camping gestaan en een beetje gerelaxed aan het zwembad en gewoon een dagje bij gekomen van alle wandelingen en drukte. De volgende dag konden we weer fris door naar San Francisco.

Daar hadden we een fijne camping, nou ja lees: “parkeerplaats” meer was het niet, maar we stonden om de hoek van een ferry die regelmatig naar San Francisco voer en de informatie die we daar kregen was echt top. Ze wisten alles en als we hulp nodig hadden hielpen ze direct. Wij zeiden: ja we moeten dus nog kaartjes hebben voor Alcatraz, al hadden we van iedereen gehoord dat we dit vooraf moesten doen. We hadden gedacht dit dat weekend nog wel te kunnen regelen, maar dit bleek niet te kunnen. Slik, dat was een tegenvaller. Op weg naar de ferry kwamen we een Nederlands stel tegen, ook net getrouwd, en die zeiden: probeer het gewoon nog op de pier. Maar helaas woensdag was de eerst mogelijkheid en ons plan was om dinsdag weer te vertrekken. Een beetje somber vertrokken we. Maar… daar stond onze grote vriend, de man die illegaal ons nog aan een kaartje kon helpen (bijna twee keer zo duur, maar goed beter iets dan niets). Het was wel voor de boot die over een kwartier vertrok. Dus halsoverkop naar Alcatraz vertrokken. En ja ik weet het, de morraalridder in ons zei ook: dit is zo illegaal als wat, niet doen, maar ja we wilde wel graag naar Alcatraz. Dus ja we zien het maar als de “lastminute” prijs. Wat was Alcatraz gaaf zeg, echt iets om gezien te moeten hebben. Uiteraard bij iedereen bekend van onder andere de film “Escape from Alcatraz”. De ranger vertelde dat die film de meeste “echte” Alcatraz scenes heeft van alle films die in Alcatraz zelf zijn opgenomen. En wat gaaf om die gaten te zien waardoor die drie heen zijn gegaan. Ze zijn tot op heden niet terug gevonden en dus is het nog steeds de vraag waar ze zijn gebleven. Zijn ze dood? Of toch naar Mexico vertrokken? Wie zal het zeggen. Natuurlijk hebben we nog veel meer gezien, echt super gaaf. En wat een kou en wind daar zeg. Niet te geloven. Je bent blij als je van dat eiland af bent en dan te bedenken dat daar gevangene hebben gezeten. Dat moet een materteling zijn geweest.

De volgende dag hebben we fietsen gehuurd en zijn hiermee over de Golden Gate Bridge gereden. Wat een verschrikkelijke fietsen en toch jammer dat die brug altijd een hoop mist heeft. Maar het uiteinde was goed te zien dus dat was leuk en het had toch ook wel wat gaafs. Die brug zien en dan verder niks, geen water geen lucht alleen de brug! Na de brug weer terug de stad in door Chinatown gefietst. Maar dat zijn flinke steile wegen. Dus dat was aanpoten. Geen ideale optie, veel ook gelopen dus. Al was naar beneden dan wel weer super gaaf! Ook nog naar de zigzag weg (Lombard Street) geweest, echt heel grappig en wat trekt dat een bekijks zeg! Maar hoe die auto´s daar naar beneden komen, echt respect. Net zo steil als die wegen die niet te fietsen zijn en dan ook nog een zigzag.
Na al het gefiets lekker uit eten geweest en krab besteld! Nog nooit gegeten, maar was echt heerlijk en een ware belevenis om te doen (de stukken krab vlogen om je oren).

Vandaag aangekomen op camping bij “Moss Landing”, aan het strand. Helaas echt verschrikkelijk slecht weer. Het is hier koud en bewolkt. Geen strandweer. Maar dat is niet anders. Morgen gaan we naar een aquarium in Monterey. Die schijnt heel groot te zijn en echt een aanrader (hij heeft twee verdiepingen! We zijn benieuwd!).

• 11 Juni 2014 - 09:05

Silvia:

Nog gefeliciteerd Mathijs!! Super leuk om al jullie reisverslagen te lezen. En wat een gave foto's!!
    Heel erg veel plezier nog daar!!

Groetjes,
    Silvia

• 11 Juni 2014 - 19:21

Oscar:

Nou dat klinkt weer als een geslaagde trip sinds jullie vorige blog! Het einde komt in zicht helaas dus nog even genieten!

En wat een gave foto's! Zeker van de brug met al die mist, heel cool om zo te fotograferen! Tsja en de watervallen kunnen jullie mij niet jaloers mee maken hahaha (A)!

Over een weekje zie ik jullie weer! Geniet van jullie laatste week!

Kussiess Osss

• 11 Juni 2014 - 20:54

Opa En Oma Vlasveld:

Hallo Charlotte en Mathijs.
    Wij zijn ook weer terug van een vacantie en hebben het mooie en uitgebreide verslag gelezen . Mathijs nog gefeliciteerd met jouw verjaardag Deze (30) zal je jouw hele leven bijblijven. Ook jullie verslag van Alcatraz is bijzonder ook met de foto,s, een mijlpaal is de foto van de brug in de mist.
    Jammer dat de reis er bijna op zit.
    Hartelijke groeten van ons hier uit het nu zonnige Nederlad

Oma Opa.

• 15 Juni 2014 - 16:00

Heleen:

Hallo Charlotte en Mathijs
    Wat een mooie watervallen ,jullie hebben wel veel beleefd zeg
    Maar de reis zit er bijna op
    ik zie of spreek jullie over een paar dagen.
    Dikke kus van Mama