Een meer, een boom en een waterval - Reisverslag uit Lodi, Verenigde Staten van Mathijs en Charlotte Vlasveld - WaarBenJij.nu Een meer, een boom en een waterval - Reisverslag uit Lodi, Verenigde Staten van Mathijs en Charlotte Vlasveld - WaarBenJij.nu

Een meer, een boom en een waterval

Blijf op de hoogte en volg Mathijs en Charlotte

07 Juni 2014 | Verenigde Staten, Lodi

Vanuit Zion zijn we vertrokken naar Bakersfield, om daar te overnachten en daarna door te rijden naar Kings- Sequoia Park. Dit was zo´n 400 km en daar hebben we dan ook ongeveer 4 uur over gereden. Aangekomen in Bakersfield, de vraag waar gaan we de nacht met onze RV staan? Er bleek een leuk meertje aan de rand van Bakersfield te zijn genaamd Lake Ming. Wij dachten leuke plek waar het vast rustig is, aangezien we de volgende dag door zouden rijden naar Kings- Sequoia Park. Eenmaal daar aangekomen blijkt dit een leuke camping waar veel mensen samen zijn. Prima opzich. Wij kiezen een plekje naast twee (rustig uitziende) meisjes. Om 22.00 begon het quite hour. Wat ons betreft prima, dan konden wij lekker gaan slapen. Helaas hadden onze over buurmeisjes ondertussen bezoek gekregen van een groep jongeren. Deze bleken tot 3.00 ´s nachts een feestje te bouwen. En dat terwijl de Ranger van het park ons had verzekerd dat zij iedereen die harder dan normaal zou praten zouden aanspreken en dat het dus een hele rustige camping zou zijn. Nou helaas, onze wekker ging wel om 7.00 dus dat was een kort nachtje.

Doorrijden naar Kings- Sequoia Park dan maar, dat was slechts 200 km en we dachten daar vroeg aan te komen. Echter is het een hoog gelegen park dus dat duurde een stuk langer dan gedacht en eindelijk om 13.00 rijden we het park in. We gaan naar Grant Grove een deel van Giant Sequia National Monument en Sequoia National forest. Daar aangekomen een mooie plek gevonden voor de RV en nog een wandeling gemaakt, naar de op de lijst van grootste dingen op aarde op de zevende plek een Sequoia boom. Met de bijpassende naam Giant Tree. Daarnaast stonden daar twee bomen genaamd the twins en een groepje bomen genaamd the happy Familie. Mooie wandeling die we nog even wat langer hadden gemaakt, maar toen uiteindelijk het pad kwijt raakte. Het pad leek verre van wat ons routekaartje aangaf. Dus de weg maar terug genomen en dat was gelukkig nog goed terug te vinden. Wat we overigens vergeten te vertellen is dat het echt prachtig is, wat een grote bomen en dan die “zielige” denneboompjes (die overigens ook mega groot zijn) ernaast. Wat een pracht omgeving. Wel weer (gelukkig) een stuk koeler dan Las Vegas, Charlotte droeg haar vest met het teruglopen van de wandeling. Die avond hadden we een maaltijdpakket á la wat je ook in Nederland kent van Knorr en dergelijke, maar dan Amerikaans. Heerlijk taco´s gegeten en ze waren ook echt verrukkelijk! We hebben ook ons oventje gebruikt nu, wat we in de camper hebben. Uiteraard lekker op tijd naar bed, want de vorige nacht was wat minder.

De volgende morgen doorgereden naar boven, naar King´s National Park, er was maar één camping en daar hebben we een mooi plekje gevonden, midden in een groep bomen. Dus we staan lekker beschut. Daarna een wandeling gemaakt naar de Mist Fall. Echt en prachtige wandeling. In eerste instantie een wandeling over een zandpad wat uiteindelijk uitmond in een pad tussen de bomen en de rotsen door. Met als zijzicht de kings Canyon River. Prachtig al die kleine watervalletjes en dergelijke. Wat wel erg jammer was waren alle muggen daar. We zijn werkelijk lek gestoken. Maar dat mocht de pret niet drukken. Speciaal voor Oscar hebben we hier nog wel een klein avontuurtje meegemaakt. We waren lekker aan het wandelen toen Charlotte op zo´n 20 cm van een Ratelslang ging staan. De Ratelslang begon te ratelen en ging omhoog. Waarop Charlotte het op een rennen zetten, Mathijs dacht echter wow gaaf daar wil ik een foto van (want uiteraard is een Ratelslang levensgevaarlijk, als je gebeten wordt kan dat onderdeel afsterven als je niet op tijd tegengif krijgt). Maar goed we hebben nu wel een gave foto (de foto is op gepaste afstand gemaakt). Uiteindelijk aangekomen bij de Mist Fall, echt supergaaf. Wel honderd muggen bulten rijker, maar dat mag de pret niet drukken. We waren tijdens de wandeling al gewaarschuwd voor een baby beer, waarvan de moeder niet gespot was. Het is van belang dat als je een moeder met een baby ziet je zorgt dat je niet tussen het jong en de moeder in komt te staan, anders ben je de pineut. De baby hebben we niet gezien. Maar op een bepaald stuk waar het lekker stil was en we heerlijk aan het genieten waren van de natuur hoorde we ineens een zeer laag gegrom. Dat was wel even schikken. Gelukkig gelijk heel hard gaan praten en herrie gaan maken, dan zijn de beren bang voor jou, en geen beer meer gespot. Nou schijnen de zwarte beren, die in deze omgeving rondlopen, wel een stuk minder gevaarlijk en aanvallend te zijn dan de Grizzly beren maar toch.

We waren lekker op tijd terug van de wandeling die zo´n 4 uur had geduurd. En konden dus nog lekker een biertje met een chipje nemen voor het eten. Onze buren bleken ook erg aardige mensen. Daar heeft Charlotte een tijd mee gekletst over San Francisco, terwijl Mathijs dit keer aan het koken was. Na een heerlijke maaltijd nog even buiten gezeten, maar ook dat bleek muggen aan te trekken dus nadat we weer een lading muggen beten rijker waren dus maar besloten om verder binnen te blijven en op tijd naar bed te gaan.

De volgende dag doorgereden naar Sequoia Park. Daar om 13.00 een mooi plekje vlakbij het Visitor Center en de shuttlebus bemachtigd. Waarna we met de shuttle naar Moro Rock zijn gegaan, een prachtig uitkijkpunt over Sequoia Park. Tijdens de shuttle rit zagen we veel rook in de verte. Een enorme bosbrand naar ons idee. Het bleek om een een gecontroleerde bosbrand van 150 ha te gaan! Door de hitte gaan de sequoia dennenappels open en vallen de zaadjes op vruchtbare grond. Zonder bosbranden komen er geen nieuwe sequoia´s. De dennenappels kunnen tot wel 20 jaar gesloten aan de boom blijven hangen, wachtend op een bosbrand.

Na Moro Rock zijn we verder gereden met de shuttle naar Creasent Meadow. Een prachtig stukje gebied in Sequoia Park, waar beren en herten grazen. Tenminste als je ze spot, als het te druk is kun je ze missen. Maar het is echt onwijs rustig in dit park, dus we hebben een moeder beer gespot. Later hoorde we dat ze ook welpjes bij zich had, die hebben we helaas niet gezien. Wel herten. ´s Avonds hebben we lekker film gekeken in de camper en zijn we redelijk op tijd naar bed gegaan.

De volgende morgen zijn we naar de “General Sherman Tree” geweest, het grootste levende ding op aarde. De boom zelf is niet mega groot, maar hij heeft het meeste hout van alle Sequoia´s in Sequoia en Kings Park. We hebben daar ook maar gelijk een wandeling gemaakt en daar “The Presendent”, “Chief Sequoyah”, “The Senate” en “The House” gezien. De laatste twee waren een hele hoop Sequoia´s in een groepje. Omdat we vroeg begonnen waren konden we lekker bij de camper lunchen. Na de lunch nog een wandeling gemaakt naar de Tokopah Falls ook een prachtig gezicht! Die avond hebben we heelijke bij de Lodge gegeten.

We hebben afgelopen week geen wifi/telefoon ontvangst gehad dus dit blog heeft even op zich laten wachten. Momenteel staan we in een RV Park (met wifi!), 100 mile bij San Francisco vandaan. Hier gaan we vandaag wat relaxen bij het zwembad. Morgen rijden we naar San Francisco en zullen daar een dag of 2 blijven. Ons volgende blog (Yosemite Park) zullen we vandaag ook nog online gaan zetten.

• 08 Juni 2014 - 12:38

Gerard En Marielle:

Hey Mathijs en Charlotte!
    Wat een belevenissen allemaal, heel leuk om te lezen! Mooie foto's ook! Geniet van jullie reis verder!
    Groetjes!

• 08 Juni 2014 - 21:04

Rieneke:

Hey Amerikavaarders.
    Wat is het toch leuk om jullie verslagen te lezen. Omdat wij er zelf in 2008 ook geweest zijn herkennen wij de prachtige natuurparken. Wat is het indrukwekkend groot en mooi allemaal hè. Genieten jullie nog maar lekker verder van al het moois en we kijken weer uit naar jullie volgende verslag. Hartelijke groetjes van Clemens en Rieneke

• 09 Juni 2014 - 09:12

Peter Irma Menno:

Hoi Mathijs en Charlotte,

Zo te lezen hebben jullie het goed naar je zin. Leuke verhalen. Indrukwekkende omgeving zo te zien aan de foto's. En ff chillen bij het zwembad is niet verkeerd.
    Geniet van jullie verdere reis!

Liefs
    Papa&Irma&Menno

• 09 Juni 2014 - 14:10

Oscar:

Hoihoi!

Een ratelslang is zo spannend toch nog niet? Een camper door een rivier duwen komt pas enigszins in de buurt, haha nee hoor! Laten we het allemaal maar goed laten verlopen!

Vind het wel knap dat je de welpjes niet hebt gezien maar ze wel op een foto hebt?!

Hier is alles ook prima hoor, met Papa en Mama ook, die hebben gister even met me gewhatsapped.

Dikke knuffel,
    Osje

• 10 Juni 2014 - 23:32

Heleen V.d.werf:

Hallo Mathijs en Charlotte
    Wat een leuk verslag weer, lijkt mij wel indrukwekkend die grote bomen.
    zou ook op de loop gaan voor een slang
    geniet nog maar van de reis

dikke kus Mama